De nieuwe Volkswagen Caddy 5 Life
100% nieuw en nog altijd 100% Caddy.
- Verkrijgbaar in vier uitrustingsniveaus en twee voertuiglengtes
- Tal van extra’s
- Volledig nieuw ontwikkelde personenwagenversie
- Verlegt de grenzen in efficiëntie en duurzaamheid
- De populairste allrounder in zijn klasse
Volledig nieuw ontwikkeld
Het nieuwe zelfbewustzijn.
De nieuwe Caddy werd van kop tot teen herwerkt. Zo kreeg hij een nieuw, opwindend design maar ook ultramoderne rijhulpsystemen, een hoogwaardige Digitale Cockpit en vooruitstrevend infotainment (Innovision Cockpit) met mobiele onlinediensten.
Natuurlijk blijft de nieuwe Caddy zoals u gewoon bent: betrouwbaar, flexibel en geschikt voor elk dagelijks gebruik – alleen is hij nu nóg beter voorbereid op alles wat het leven kan brengen.
Exterieur
Charismatisch design en nieuwe koetswerkelementen.
De designers hebben de technische voorzet van het MQB platform gebruikt om op deze basis een volledig nieuw koetswerk te bedenken. Qua techniek en uitrusting onderscheidt het koetswerk van de zevenzitter zich door talrijke nieuwe features:
- elektrische sluithulp voor de schuifdeuren en de kofferklep,
- een panoramadak dat zich over de eerste en tweede zitrij uitstrekt,
- de tot 18-duim grote lichtmetalen velgen,
- op de topversies standaard gemonteerde ledkoplampen en -achterlichten,
- sleutelloze start- en ontgrendelfunctie Keyless Access,
- Digital Cockpit.
Tot slot is ook de nomenclatuur van de personenautoversies gewijzigd: Trendline wordt Caddy, Comfortline wordt Life en Highline wordt Style.
Eerst zien en dan geloven.
Interieur
Groter interieur met gedigitaliseerde hightech cockpit.
Vanbinnen overtuigt de vijfde generatie van de allrounder door nieuwe hightech oplossingen en duidelijk meer ruimte.
Al evenzeer een nieuwigheid voor de Caddy: digitale aanraakvlakken voor de licht-, zicht- en audiofuncties en de menu’s. De draaiknop voor het licht heeft immers zijn beste tijd gehad. Het knoppenveld voor licht en zicht neemt die rol over, links voorin naast het stuurwiel. Op die manier zijn de menupunten in de centrale stuureenheid bijzonder comfortabel en voor bestuurder en passagier snel bereikbaar via de sneltoetsen. Nieuwe, performante en door aanraking regelbare LED-binnenverlichting, ergonomische stoelen en een stopcontact voor externe 230V-apparaten maken het leven aan boord nog comfortabeler. Nieuw is ook een dakventilatie voor een betere koeling en snellere standverluchting achterin.
Digitaal
Ontdek de volledig nieuw ontwikkelde weergave- en bedieningselementen.
Daarbij bestaan de interactieve interfaces voor de bestuurder en de passagier uit de nieuwe Digital Cockpit (optioneel volledig digitaal instrumentenbord) en de radio- en infotainmentsystemen met schermen van 6,5 tot 10 duim.
Uit de fusie tussen de Digital Cockpit en het topnavigatiesysteem van 10 duim ontstaat zo een volledig nieuw digitaal landschap van weergave- en bedieningselementen: de Innovision Cockpit. De Caddy zoekt daarbij heel bewust toenadering tot de Golf. Via de Online Connectivity Unit (OCU) met geïntegreerde eSIM kunnen de infotainmentsystemen gebruikmaken van de onlinediensten en -functies van Volkswagen We. Op die manier is de Caddy ‘always on’.
Benieuwd naar meer? Ervaar de nieuwe Caddy 5 Life zelf tijdens een proefit.
Belangrijk voor gezinnen
‘Work – life – unlimited’ in de beste zin van het woord.
Er is plaats voor zeven personen met bagage of de mountainbikes voor het weekend. Als Kombi en compacte Van is de Caddy standaard een vijfzitter, waarbij de tweede zitrij bestaat uit een enkele stoel achter de voorpassagier en daarnaast een tweezitsbank.
Als optie worden de Kombi en de compacte Van zevenzitters, dankzij twee aparte extra stoelen op de derde zitrij. Door ze neer te klappen ontstaat een doorlopend laadvlak. De drie zitplaatsen op de tweede rij kunnen bovendien plaatsbesparend worden toegeklapt en naar voren gekanteld, om zo de laadruimte verder te vergroten.
Daarnaast kunnen de stoelen van de tweede en derde zitrijen met slechts een paar handelingen eenvoudiger dan ooit worden verwijderd.
Belangrijk voor gezinnen: alle buitenste stoelen achterin en de passagiersstoel hebben Isofix-bevestigingspunten voor een veilige verankering van kinderzitjes, of kunnen daar als optie mee worden uitgerust.
Rijhulpsystemen
6 van de 19 rijhulpsystemen zijn nieuw in de Caddy.
Daarbij hoort Travel Assist, dat voor het eerst in een Volkswagen Commercial Vehicle ondersteund rijden over het hele snelheidsbereik mogelijk maakt. In combinatie met Travel Assist is het nieuw ontworpen multifunctionele stuur bovendien met capacitieve sensoren uitgerust. De bestuurder moet het systeem om wettelijke en veiligheidsgerelateerde redenen namelijk permanent controleren. Dankzij de capacitieve sensoren wordt een precieze en moeiteloze aanraakherkenning gevrijwaard, waardoor onterechte waarschuwingen vermeden worden.
Ook aanwezig in de nieuwe Caddy zijn de uit de Crafter bekende sleepassistent Trailer Assist om aanzienlijk makkelijker achterwaarts te kunnen manoeuvreren en de spoorwisselhulp met uitparkeerhulp: allemaal innovatieve systemen die het rijden eenvoudiger en veiliger maken.
Motorisaties
Al even innovatief als de rijhulpsystemen.
De nieuwe viercilindermotoren van de Caddy gaan ovre krachtbronnen van de jongste generatie, die uiteraard reeds voldoen aan de Euro 6-uitstootnormen van 2021 en die allemaal met partikelfilters uitgerust zijn.
De TDI’s van de Caddy van Volkswagen Commercial Vehicles horen op die manier bij de schoonste dieselmotoren ter wereld. Al even efficiënt en duurzaam: een turbobenzine (TSI) met 84 kW/116 pk en een drukgevoede aardgasmotor (TGI).
Deze nieuwe aandrijftechnologieën hebben duidelijke ecologische en economische voordelen. Ook het nieuwe koetswerkdesign draagt bij tot de verder verbeterde efficiëntie.
Moderne uitstraling
- Achterklep met grote achterruit
- Strakke, dynamische lijnen
- Lichtmetalen 16-, 17- en 18-duimsvelgen
- Nieuwe metaalkleuren
Typisch Volkswagen
- Duurzame materialen
- Stevige stoffen
- Hoogwaardige afwerking
- Grote keuze aan motoruitvoeringen: 1x TSI en 3x TDI
Lage uitstoot
- Lage Cx-waarde
- Twee SCR-katalysatoren
- Twindosing: dubbele AdBlue®-injectie
- Aanzienlijk lagere NOx-waarden